yngel på gång!

Våra Elliotticiklider Barbara och Elliot ska bli föräldrar!! :) Det är jättekul att se hur dem vaktar sina ägg, de jagar bort alla som kommer för nära, Barbara är i ärlighetens namn bäst på att vakta, Elliott gör gärna små utflykter och då får han en skarp tillsägning av sin tjej! :D
Vi tror att de kläcks imorn någon gång, hoppas de vaktar lika bra då så vi får ett par stycken iallafall, vore så coolt att se dem växa upp ju!

Idag ska vi till djuraffären och så kanske vi kollar på lite balkläder om vi orkar.. Hittills har vi bara spelat TV-spel hela morgonen eftersom vi köpt det nyaste Ratchet and clank! :)

Ja, det var nog hela mitt nördiga inlägg för nu, ha det gött!!

London och Barbie - yngelmördaren!

Har precis bytt vatten i akvariet, imorse märkte vi att Steroids inte åt när vi matade dem och blev lite oroliga. Sen när vi gjorde vattenbytet hittade vi ett yngel!! Då fattade vi att han redan va mätt.. Efter vattenbytet satt vi och kollade efter yngel och så såg vi ett, såhär gick det till "kolla där är ett!" Johan pekar och så kommer Barbie (en nyinköpt firre) och äter upp det!! Dumma Barbie! och dumma Johan! :(
Det var ett gulligt yngel iaf..

Har kommit hem från London nu också, sjukt kul! Har shoppat en massa kläder och sånt! Och klubben vi var på "sounds of the nation" var också grym! Den hade ett hemligt dansgolv!! Vi gick och skulle ta luft och märkte plötsligt att det var ett mörkt hål in i väggen, så vi var tvugna att kontrollera det, gick genom en kolsvart gång med mjuka väggar och så kom vi in på ett jättestort dansgolv! :) Enda minuset med stället var köerna, först en lång lö ute på gatan, när vi kom fram trodde vi att vi var framme lixom, men då kom vi in på en innegård där vi skulle stå i en ny kö! Som tur var var det uppdelat i en tjej och en killkö, och tjejkön var mycket kortare :) sen var det kö till biljettköpet, till vakten som skulle kolla på biljetten och till garderoben.

Var på madame tussauds och det var grymt, bilder dyker nog upp på facebook snart, för tillfället är det bara Lajjni som har bilderna så det är henne man ska tjata på ;) Vi försökte iaf att inte göra som alla andra på våra bilder och vi lyckades framkalla ett och annat skratt från de övriga besökarna där vi höll på... :)
Har även ätit fish and chips och på KFC, uppskattade båda mycket, varför finns inte KFC i sverige!?

Vi hade några smärre problem när vi skulle ta oss hem, taxin var beställd till kl 02.45 men den dök aldrig upp.. klockan 03.05 hoppade vi in i en taxi som vi fångade på gatan istället. Flygbussen skulle gå halv 4 och vi visste inte exakt varifrån. Taxichauffören lät som han visste precis var vi skulle så vi kände oss ganska lugnade och pustade ut lite i taxin. Det var lite för tidigt att göra det visade det sig, vi blev avsläppta på ett ställe där det avgick en massa flygbussar det var nog nästan bara vår buss som inte gick därifrån! Vi fick kuta runt och leta och fråga oss fram och efter en språngmarch han vi precis med bussen! Då pustade vi ut för andra gången, skönt nu hinner vi ju med flyget iaf! Men det var lite för tidigt den här gången med, väl inne på flygplatsen skulle man ta ett litet transfertåg till sin terminal, vi råkade ju dock gå av för tidigt. Vi gick och frågade hur man tog sig tillbaks men v någon idiotisk anledning gick det bara att åka åt ett håll!! Så vi blev hämtade av en gubbe som ledde oss genom några gångar ner och ut till landningsbanorna och det. Där fick vi åka med i en liten minibuss till vår terminal! Jaja, tillslut kom vi på flyget och kunde pusta ut för tredje gången, nu kommer vi hem lixom! Men, man ska aldrig pusta ut.. När planet kört ut på startbanan och skulle börja förbereda sig för att lyfta kom de på att det var något tekniskt fel så vi fick köra tillbaks igen! Trodde ju aldrig vi skulle få komma hem!! Men tillslut blev planet godkänt och vi kom ju (uppenbarligen) hem tillslut!

Bilen gick igenom!

När vi äntligen har en bil igen var vi tvungna att fira. Det gjorde vi genom att ta bilen ut till tornby å köpa ett varmt och fluffigt täcke på IKEA, sed köpte några nya fiskar. Det blev två nya malar som döptes till Trasan och Krister och en ny elioticiklid som fick heta Barbie :) Barbie e hur söt som helst, hon e pytteliten så vår plan om att elliot ska utjämna sitt jagande/raggande över två honom kommer nog inte börja funka förens hon blivit lite större..
Det var väl vad jag hade att berätta, anars sitter jag och försöker pula lite med uppsatsen, drömmer mig bort till london och suktar efter balklänningar :) ska nog leta efter en billig i London! :)

var tog de gamla hederliga straffen vägen?

Tycker faktiskt det finns en poäng med att hugga av handen på dem som stjäl saker, det är svårt att ta något utan hand, och så vet alla andra vad de är för äckliga typer (självklart ska man inte få en protes om man fått handen avhuggen, då får man knåpa ihop nåt med trolldeg om man gärna vill ha..).
Är lite sur över att cyklen är stulen.. skulle bra gärna vilja kickboxa lite på den jäveln om jag bara fick tag på honom (ja, jag antar att det är en han). Har kollat på blocket men ingen där som säljer min cykel iaf. Vi ska kolla runt i de billiga cykelaffärerna nån dag snart, det finns en chans att den dyker upp där. Hoppas!
Allt jag har kvar är mitt trasiga cykellyse. :(