Sommaruppehåll :)

Men nu är det höst så jag får väl bemöda mig med ett litet inlägg.
Har inte mycket att skriva om känns det som, vad har hänt sedan sist lixom?
Fått min examen och till och med orkat fixa legitimationsbevidet från socialstyrelsen. Sommarjobbat på ICA nästan hela sommaren och nu är jag arbetslös. Idag fanns det faktiskt ett sjukgymnastjobb att söka när jag gick in och kollade, det är i Norrköping så jag antar att jag ska söka det. Ska nog söka lite annat också som inte har med vård att göra, vore ju trevligt att kunna fortsätta betala hyran i höst..
Tänkte göra högskoleprovet i höst och eftersom jag har så mycket tid över ska jag nog ta och göra några gamla prov på nätet som lite träning, lika bra att försöka få ett bra resultat när jag nu ändå ska göra det. Hittar jag inget jobb kanske jag söker till sjuksköterseprogrammet i vår (det är där högskoleprovet kommer in i bilden, denna termin var det 19,78 som gällde för att komma in på betyg). Tar emot att plugga 3 år till, inte nog med att jag allmänt hatar att plugga, att plugga på hälsouniversitetet är fruktansvärt jobbigt och töntigt!! Men om jag skulle ta mig igenom de tre åren så har jag ju två yrken att söka och det verkar finnas mycket spännande som sjuksköterska också.

Annars skulle jag nästan vilja jobba med att göra saker, kollade upp Linköpings möbelsnickarprogramm, men dels gick det i Sthlm (!?), och dels sökte man in genom någon form av begåvningstest där de skulle bedöma ens händighet och kreativitet så det är nog ingen vits. Dessutom tvivlar jag på att det är så mycket lättare att få jobb som möbelsnickare.. :)

Nu sitter jag iaf ute på Ön hos Mamma och Pappa, imorn ska jag bege mig iväg och sociala lite med Lajjni, ser fram emot mycket :) ska dessutom överlämna en något för tidig födelsedagspresent, men jag kan lixom inte hålla mig! :D

Jaja, nu är det reprisen av Biggest loser den kan jag ju inte missa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0