Sommar!!

Så himla härligt väder, sommaren är här nu! Igår kväll tod vi en promenad innan sovdags och det kändes som vi var utomlands! Klockan var runt 23 och jag kunde ändå gå i linne :)

Det är soligt och varmt även idag vilket är himla bra för mitt senaste intresse:


Bestämde mig för att jag ville testa att plantera chilli så jag öste ner frön från en hel chilli (en helt vanlig som man köper billigt på ica). Trodde ju inte det skulle växa så himla bra, men som ni ser har mina fingrar plötsligt blivit lite mer gröna än de någonsin varit tidigare!Har försökt plantera om några stycken, men vi har inte så många krukor här hemma (har till och med använt små skålar).


Om ni undrar varför de är omringade av plast och kinapinnar är det för att det växer mycket bättre om man gör som ett litet miniväxthus. Det grodde ingenting innan jag satte en vanlig plastpåse över krukan, då fick det ordentlig fart! Så vill någon ha lite chilli-plantor kan ni bara komma ner till Linkan och hämta! :) Ta med egna krukor bara, har gett bort tre plantor, planterade de lite snabbt i en gammal rödbetsburk :)

Förutom chillin har jag även planterat coctailtomater, de har också fått fart så måste hitta några gamla matlådor eller något att plantera om dem i. Ett tips om ni vill plantera med frön ur en tomat är att låta fröna torka lite innan ni planterar dem, vet inte varför men det är bättre än att plantera dem direkt ur tomaten (har jämfört med mamma).

Har också planterat "sockeräpple" som det tydligen heter på svenska.

Hittade en hemsida Plantim.se som har lite olika exotiska och annorlunda växter. Tyvär har de ju inte vuxit något än men jag hoppas de kommer igång nu när det börjar bli lite mer sol och värme. Sparade tre frön så annars får jag göra ett nytt försök :)

Har hunnit vara flitig idag, städat badrummet supernogrannt, har till och med rensat både golvbrunn och handfatsavlopp! Problemet är att nu är det ju så rent och fint att jag knappt vill vågar använda duschen, något jag behöver efter allt skrubbande! Sitter med en kopp kaffe och de två sista ballerina-kakorna nu, kände att jag förtjänade det efter allt mitt slit :)

Ska väl hoppa in i duschen trots allt, sen måste jag komma igång med lite plugg, ska läsa och sammanfatta tre artiklar och läsa om Meniéres sjukdom.. Åh va kul jag ska ha!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0