Who will be the big fat loser?

Vi har blivit stora fan av "biggest loser" på tv, varje kväll måndagar till torsdagar sitter vi vid tvn kl 19.00. Eller, den ena sitter medans den andra (oftast Johan) står och kämpar på crosstrainern. Idag är det exakt en vecka sedan vi köpte den och exakt en vecka sedan vi startade vår egen biggest loser tävling "who will be the big fat loser?" som vi så fint har döpt den till. Invägning ikväll, då ska vi va lika seriösa som på tv och räkna viktnedgång i procent! Finns dock ett litet problem, åtminstone i mitt fall är risken överväldigande att det snarare kommer handla om viktuppgång.. En av orsakerna skulle kunna bero på den här:

 Kladdig chokladkaka med vit chokladmousse, maränger och hallon. Fruktansvärt mäktig men god, och inte så bra om man har en viktnedgångstävling!

Micke var nere och hälsade på för ett litet tag sedan, tyvär hade jag fortfarande Kua då så jag han inte vara så social, men han och Johan fick ha en riktig killhelg tillsammans! Vi fick en flaska av Mickes egengjorda vin, grymt snygg så den måste jag ju bara visa!


Vet inte riktigt hur den här bilden blev så enorm, men det får den väl vara så ni kan läsa texten :)
Vinet kan även det ha en del i min förmodade icke-viktnedgång eftersom vi drack det blandat med sprite eftersom det är lite starkare än vi är vana vid, läsk är ju som bekant inte heller det nyttigaste man kan hitta.. :)

Snart ska jag i alla fall iväg till skolan för att försöka komma igång med uppsatsen igen, ska åtminstone vara lite duktig och gå dit. Fast jag ska ta med lite av min kladdkaka och bjuda Emma på vilket betyder att jag kommer äta av den också så det tar nog ut varandra ändå.

Har inte mycket mer att berätta just nu, det snöar på som vanligt men det gör det ju hos alla så det är ju inte så spännande..


Kommentarer
Postat av: Mika

Det ser gott ut!! Blir sugen på att baka en till kaka jag! =)

Förstår dock inte varför ni ska försöka gå ner i vikt?!

Kramar

2010-02-23 @ 17:49:58
Postat av: Peter

hehe ja det verkar ju som att en del av dem där grejerna inte är det allra bästa för nedgången :P

Vad har ni för regler och tidsgränser för det där vadet då?

Jag har själv en liknande grej mars tom maj så vore ju kul att se hur ni skall lägga upp det :)

2010-02-24 @ 09:52:37
Postat av: Chassi

Heja Naddiz!!!

Vad härligt att ni har tid tillsammans sådär!

Min sambo jobbar alltid och kommer hem kl 21 sådär 5-6 dagar i veckan :(

Ska vi ut och jogga tillsammans när du kommer hit?

2010-02-28 @ 11:48:41
URL: http://chassi.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0