praktiken, v 1.

Vi har ju 4 dagarsveckor på praktiken så nu är jag klar med första veckan.
Är inte helt överlycklig över min plats och min handledare.. Hon har precis gått en nermobiliseringskurs vilket har reulterat i att alla patienter får nerv-problematik som diagnos av henne, en patient på hela veckan har inte fått det, och det var en tant som hade fått en ny knäled precis så det var ju ganska uppenbart.. Så jag har fått se henne ge ut nervglidningsövningar till alla patienter (det finns två olika hon använder om det gör ont från axeln och upp, och typ en om det gör ont nedanför axeln..).
Hoppas det blir bättre eftersom det faktiskt är meningen att jag ska lära mig nåt! Nu menar jag inte att hon alltid har fel, men även om hon nu har rätt så kan hon inte förklara för mig hur det ligger till! Om det inte blir bättre måste jag kanske prata med skolan, men kommer aldrig få en ny plats så det är kört.. så då finns ju risken att jag blir underkänd på praktik och tenta igen om jag inte lyckas plugga superduktigt på kvällarna!
Är ju bara det att jag är så trött, slutar 16.30 (idag 17.30..) och orkar inte mycket mer än att komma hem och äta och sova känns det som, tiden försvinner! Har övat på Johan två ggr den här veckan iaf och imorn kanske jag och min c-uppsats kompis kan prata om vad jag borde lära mig, eventuellt ska vi ses och träna på varandra och då kan ju hon lära mig saker..

Ja, det var min klagoharang, imorn ska ja köra c-uppsats snack och sedan försöka hitta någon bra present till mamma.

Kommentarer
Postat av: Peter

Alltså det låter ju inte så bra det där, klart du ska klaga till skolan.



sen måste jag dock flika in lite, trött hela tiden? Slutar 16,30 åh nej va jobbigt ;)

Själv skulle jag vara överlycklig om ja fick gå hem 16,30 :P

2009-11-13 @ 10:01:27
Postat av: Chassi

Stackare där!

Får du ta egna patienter då? Och hur känns det förutom en skum handledare? Vad är du på för ställe? hur länge är ni ute?

Jag har kommit fram till att led/muskel inte var min grej så nu hoppas jag att jag fastnar för neuro ist, annars vet jag inte vad jag ska jobba med :)

2009-11-13 @ 15:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0