Dödsmässa..

Idag var vi i kyrkan.

Nu blev ni allt förvånade va!? Det var den katolska dösmässan (med reservation för eventuella fel) eftersom det är allhelgonahelg. Typ.
Så, vad gjorde vi där? Jo, en tjej från Johans klass är med i kyrkokören så vi skulle gå dit och lyssna på dem/henne (hör ju inte bara en person i en gigantisk kör). Jag var lite skeptisk i början ska erkännas, men tyckte faktiskt de var riktigt bra! Dessutom sjöng de på latin så man kunde bortse ifrån hur töntiga texterna faktiskt är (vi fick ett sånghäfte med texten på latin och svenska).

Annars har jag pluggat i stort sett hela dagen så känner mig litesmågrym sådär.

Äggen har inte kläckts än, eller iallafall inte senast jag kollade, hoppas på imorgon! Vi har iallafall skaffat en yngelkammare och yngelmat nu så vi är förberedda.
Har inga egentagna bilder på cikliderna, men snodde några som jag googlade fram (alla fiskar ser ju likadan ut så det spelar ju ingen roll). :)


"Thorichthys maculipinnis" är det latinska namnet, men förut var det "Thorichthys Elliotti". På denna bild är det en hona, alltså typ våran Barbara! ;)


Såhär randiga och fina är de inte jämt, bara om de är sura eller leker eller så. Barbara är såhär fin nu eftersom hon vaktar sina ägg och är upprörd hela tiden, speciellt när det är matdags! :D Det här är f.ö två hannar, dvs Elliot då :) (hur ser jag då detta? jo, ryggfenan är spetsigare hos hannarna).

Nu blir de nån halvtimmas tv-spel innan det är dags att sova, gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0