Nya akvariebilder

Uppdateringar om akvariet (jepp, det blev sötvatten, salt får vänta till det finns mer cash). Vi har köpt växter och 7 fiskar.

såhär fint är det nu, men den röda växten som knappt syns på bilden får vi nog slänga, den är riktigt algangripen och vi vill inte att det ska sprida sig till resten av akvariet.


Vi har två av de här fiskarna, vi har döpt dem till Prince Charming och Steroids. Prince Charming är på bilden, och han är besatt av sin spegelbild, han lämnar nästan aldrig den sidan av akvariet, utan åker bara upp och ner framför glaset! Steriods fick sitt namn för att han (eller hon, vi vet ju iofs inte) får ryck ibland och simmar omkring hur fort som helst!

    

Vi har tre stycken av de här rock-liknande små malarna. De heter Kurt, Bert och Secret Aget Man. Den sistnämda var väldigt bra på att hålla sig osynlig i början, och nu har han bosatt sig under den vita stenen. De är rätt söta, när de väl syns..


Vi har två stycken av de här malarna. Att bilden är så dålig beror på att de är nattaktiva och ligger nergrävda och totalt osynliga under sanden på dagarna.Vi känner lite grann att det kanske inte var vårt bästa köp, men de var billiga! Vi har döpt dem till Gudrun och Pinnen. När vi släpte ner Pinnen så sjönk han, stel som en pinne, och låg sen kvar blickstilla tills det blev natt, för då grävde han ner sig. De är inte så aktiva nånsin tror jag, när killen i djuraffären skulle fånga dem stack han bara ner fingrarna i gruset och plockade upp dem, de försökte inte fly över huvud taget!!

Nu får vi vänta ett tag innan vi kan köpa mer, men nästa gång blir det kanske ett stim med tetror eller något annat som faktiskt syns i akvariet!



Såhär håller han på Prins Chaming, man kan tycka att han kanske borde tröttna, men nejdå, han håller på såhär hela tiden!!

Kommentarer
Postat av: Chassi

Hann inte läsa vad du skrivit för jag och Erik ska till Danderyd till hans mamma.. Tack för söta kommentaren :) Jag så gott som bor där redan :P Miss u!! KRamar

2009-05-03 @ 13:43:49
Postat av: Lajjni

AAAHAHAHA! "shit, vilken snygging! o han/hon vill leka/dansa/pussas med mig oxo... alltid när jag vill!" det skulle kunna va jag i fiskform ;)

jättefint akvarium :)

2009-05-05 @ 08:48:05
Postat av: Chassi

Shit vad söta fiskar :D Och vilka grymma namn de har! Ascoola! Ser fram emot att träffa dem!!

2009-05-06 @ 22:59:18
Postat av: Chassi

Jag kan av någon anledning inte kommentera ditt senaste inlägg så jag gör det här ist...

Har varit på GeKås i Ullared en gång i mitt liv, det är BILLIGA kläder (alltså inte någon som helst kvalitet) och massor med folk, allra helst tjocka tanter som slår sig fram och kör över folk med sina vagnar... Tänk efter två och tre gånger innan du åker dit!!!!

2009-05-08 @ 18:40:41
Postat av: Wushu Cissi

hahaha helt galen fisk ju!!

2009-05-14 @ 10:25:20
URL: http://ceciliamoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0