Lite ICA och lite Ullared

Börjar med den stora nyheten att både jag och Johan har fått jobb på ICA här i Linkan i sommar. Ingen större överaskning då dem i princip sa rätt ut under intervjun att vi skulle få jobbet. Johan var där några timmar tidigare än mig så när jag kom dit blev det ju "hmm, vi hade någon här med samma adress för en stund sen, bor ni i samma trappupgång eller?" Men det verkade inte göra något att vi bodde ihop, tydligen hade de ritat ett hjärta mellan våra namn när de la schemat så vi skulle få jobba samma veckor. Himla shysst av dem! Jag ska stå i delikattessen och posten och Johan ska få göra lite av allt. Och jag ska jobba en hel vecka mer, så han kommer sitta hemma å lata sig medans jag jobbar och sliter! ;)

Sen börjar jag bli himla sugen på att testa ullared. Det är nämligen himlans massa prat om folk som ska dit på praktiken, det snackas om att ta med släpkärror och takboxar så jag får intrycket av att man inte åker dit och småshoppar direkt. Sen har vi då Cissi som är himlans rutinerad på ullared, hon skulle ge en bra beskrivning av hur man shoppar till hon som ska åka nu:
"Okej, du sitter i bilen och ni börjar närma er ullaredsområdet, då tar du upp polletten till kundvagnen, när ni e vid parkeringen, kasta dig ur bilen och Spriiiing! Ta en kundvagn medans den som kör parkerar. Sedan springer ni fort mot ingången!! Okej, när ni kommer in, stanna inte utan fortsätt framåt, rakt in till barn, därifrån går ni till dam.." osv.. Någon seriös lunch finns det inte tid med heller. Sedan ritade hon en karta, alla avdelningar var utskrivna och det var stora pilar överallt åt alla möjliga håll! 

Nu ska ja ta och sova tror jag, måste ta mig igenom en dag till innan jag kan ha lite sovmorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0