hur orkar han?

Johan alltså, klockan är nu 23.05 och han har precis börjat laga mer mat. Efter skolan åkte vi å handlade, kom hem, sorterade tvätt, jag tvättade och han diskade å röjde i köket (inget litet projekt..) och lagade fisksoppa. Jag pluggade å lyckades springa två vändor till till ica. Nu har vi städat lite till, å nu står han som sagt i köket igen.
Vi kommer ha så sjukt mycke mat hemma imorn, fattar inte hur d ska få plats i kylen!! Han ska göra fisksoppa, äggcurry, sambalsoppa, lassi, linser, alugobi (typ potatis å blomkål) och rorti (nån yoghurt grej man har till stark mat). Dessutom kommer en tjej tidigare än de andra för att hon vill lära sig rätterna (hon e vegetarian å alla rätter utom fisksoppan e vegetariska) och för att hon ska göra en annan maträtt, vet inte exakt vad, men hon ska använda sig av filodeg iaf..
Svulla imorn eller? ;)
undrar om d e ok å gå å sova medans killen slavar i köket? ;)

Kommentarer
Postat av: Hungrig Lajjni

Så, vad sägs om o göra en matlåda åt mig med överblivet från dagens middag, som jag kan hämta vid tillfälle..? ;) Speciellt med alugobi, GOTT! O så svårt o få till hemma hos mig med mina fantastiskt svenniga Santa Maria-kryddor, dom smakar ju inte riktigt som den äkta varan :P

2009-03-18 @ 13:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0