Första dagen på jobbet

Gick väl ganska bra, fick sitta i kassan och det var väl inte så mycket nytt.. det svåraste är väl alla PLU nummer som vanligt. Vart lite på posten också, lite knepigt men man lär sig nog snabbt om man bara är där några gånger :) Det är några skillnader mot i vaxholm, de har mycket nogranare rutiner här (på ett bra sätt). Sen tycker jag det är rätt schyst att vi får ta varsin 33 cl flaska med läsk/vatten på förmiddan och eftermiddan (lätt imponerad kanske, men jag har ju något att jämföra med).
Nästa dag blir imorn, då jobbar jag bara till 13 som tur är, för vi måste städa och fixa tills johans föräldrar kommer hit på lördag :)

Till något helt annat, det störtade ju ett till plan för några dagar sen. Nån slags skrock inom flygvärlden säger ju att det alltid är tre plan som störtar. Jag tror stenhårt på det här (vår granne som jobbar som flygvärdinna och är gift med en pilot berättade att alla som jobbar på plan blir skitnervösa när ett plan störtar för de väntar på nästa två..) så när Johan skulle till Grekland var jag rätt nervös, då hade det första kraschat i havet (det som var påväg från brasilien) och jag hade sett en liten artikel på nätet om ett litet plan som kraschat, så jag visste att det var ett kvar! Men nu har alltså det tredje kraschat, så nu är det lugnt om ni ska ut och flyga!

Nä, nu ska jag sätta mig och jäsa framför tvn, och om jag känner mig riktigt ambitiös kanske jag går och bokar en tvätttid också.

Kommentarer
Postat av: Appel

Ooo, vilken tur, då slipper jag krascha imorrn då! =)

Läsk är gott, man ska vara glad för det lilla! Jag får då ingen läsk, fast får ju dricka massa kaffe/choklad förstås =)

Kram!

2009-07-02 @ 23:19:52
Postat av: M

Vart jobbar du nu?

2009-07-03 @ 19:23:45
URL: http://mazlin.scriptorium.se
Postat av: Lajjni

Bra med en lite vettigare butik än Vaxholm-ica!! Fast du skulle behövas där för o styra upp stället lite, det har verkligen gått utför :O



Men, 10 000tals kr?! För en vettig kaklare borde det inte ta mer än 2 dagar max 3, jäklar vilken timlön isf! Har en fd kaklare på jobbet som berättar, o mobbar mig för att jag betalar för mycket för min lilla köksyta. Fast det är inte så många kronor det handlar om så jag orkade inte bry mig :) Men OM ni ändå skulle bygga om badrummet kan han rekommendera bra folk åt er :)

2009-07-05 @ 13:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0