Bomb!

För några nätter sen, precis när jag höll på att somna hörde jag världens smäll! Alltså inte nån liten smällare-fjutt, det lät mer som om någon avfyrade en kanon nere på gården! Tyckte att sängen skakade till lite också, men det kanske bara var Johan som ryckte till.
Han hörde iaf av några jobbarkompisars mormor att någon hade fyrat av en hemmagjord bomb på vår gård!! Helt galet, värsta ligiststället man bor på!! :D

På jobbet går det bra ialla fall (hoppas jag) men det finns en väldigt märklig kille som kommer in typ varje dag. Första gången jag märkte att han var skum var när han räckte fram två tjugor och ville växla till en femtiolapp. Frågade om han hade 10 kronor eftersom han inte gjorde någon ansats att plocka fram mer pengar, "nej jag har bara 7 kronor" svarar han då. Tänker att jag kanske fattade fel, han kanske ville växla till femtioöringar? Frågar och då suckar han och bestämmer sig för att lämna tillbaks en av grejerna han precis köpt så han ska kunna växla till sig sin femtiolapp.

Nästa gång han kommer in vill han ha banankartonger, vi ska lägga undan uner dagen och så kommer han och hämtar senare. När han väl kommer och ska hämta finns bara två stycken kartongen och han vill ju ha fler. Jag lägger upp en låda bananer så han får en till låda men han vill ha fler, han kan se rätt in på lagret där det står en hel bur med bananer "men ni har ju jättemånga lådor därinne", eh ja, men det är bananer i dem! "ja men jag måste ha flera lådor, det här räcker inte", försöker förklara att vi faktiskt inte kan förvara bananerna på golvet och undrar om han inte kan komma igen imorn och hämta nya? Men nej, han bor sååååå långt bort, och det finns inga andra affärer heller som säljer bananer där han bor.. tillslut pressar jag upp en låda till för jag orkar bara inte, då säger han att "jag kan ju komma imorgon också". Fick höra av de som jobbat där ett tag att han hämtar kartonger varje dag och att han bor precis bakom lunchrummet.

Igår ville han köpa en påse (bara), men det saknades en krona och jag tänker inte ge honom den eftersom han stör mig, så när han säger att han inte har en krona säger jag att "nähä, men då får du väl använda hundralappen då" men nej den går ju inte att använda så han byter till en billigare påse. Jag vet, jag är ond som inte låter den stackars efterblivna (antar jag) killen få en krona till en påse, men eftersom jag när jag skänker nån krona inte bara kan ge bort affärens pengar hur som helst (försöker ha lite mynt i fickan för kriser) så vill jag inte ge bort mina egna pengar till någon som bara inte vill spräcka sin hundring. Känns lite bättre att ge en krona till någon som faktiskt inte har pengar.

Nu ska jag slå in paket, är faktiskt nöjd med doppresenterna jag köpt, borde köpt ett lager så man har om man måste gå på fler dop :D


Kommentarer
Postat av: Wushu Cissi

hahaha

Går visst inte att komma undan sånna där mongon! Finns alltid nån till varje affär verkar det som.

2009-07-27 @ 10:58:52
URL: http://ceciliamoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0