det röda riset

de va gott, men ja kan tyvär inte lägga upp bilder just nu, men d kommer typ 1000 matbilder lite senare :)

okej, hur ja gjorde fisken.. iofs tror ja att ja har gjort den lite olika varje gång, men den här gången (bäst hitills)gjorde ja typ såhär:
Ja lade fiskkuber i en ugnsform nu va ja slapp å köpte en färdig påse på ica me lax, sej å pangasius skönt å slippa gegga å lukta fisk tyckte jag :D sen tog ja en skål å hällde ner grädde, creme fraiche, vatten, mjölk, riven ost, pesto, tomatpure, citron å kryddor (tror ja hade salt, svartpeppar, citronpeppar, cayennepeppar, chili å lite vitlökspulver), gegga ihop d å smaka så d verkar bra, häll över fisken å släng in ugnen i formen, ja hade 175 grader men sen på slutet höjde ja till 200 eller nå ånt för ja va hungrig. hur länge vet ja inte heller, men d ser man, ja hade inne den ganska länge eftersom fisken va fryst..
ja, så lätt va d, ingen aning om hur mycke ja hade av grejerna (utom creme fraichen som ja hade en burk av dvs 2 dl) :) 
så nu vill ja höra att du har gjort fisk lajj-lajj! ;)

nu börjar snart toppmodell, jippie!! då ska ja sätta mig me en påse carletti bananer å mysa, om reina kan sluta försöka klättra upp på mitt huvud förstås.. :D

imorn e ja ledig, då ska ja försöka göra seriösa saker, fast ja borde ju iofs sticka till stadium en sväng å skaffa en mössa..

Kommentarer
Postat av: Makk

Ååå, Carletti bananer!! Mums! Saknar Stadium också... och dig såklart!

2009-01-28 @ 02:04:21
Postat av: San

Gaaaahh, du är precis som en mormor med recept! Du vet mormors köttbullar, GODA! Och varje gång jag försöker göra dom blir dom inte alls lika goda. Jag ringer henne igen och frågar hur hon gör och vad hon har i o hon säger typ "jamen man rör i dom här vanliga grejerna, köttfärs, ströbröd och ketchup, eventuellt ett ägg också om man känner för det, kanske lite annat om man känner för det också" jaha men vadå o hur mycket av varje då? "jamen, det... märker man ju". Hemlighetsmakeri o fusk, tjyvhållande på de bästa recepten :D

Hehe men jag ska försöka mig på det ikväll iaf :) Jag har iaf gjort brödet flera gånger, mycket bra! Speciellt som jag har en lite smaksatt sirap (sprit)



Jag skulle oxo kolla top model igår men jag drack öl istället ;) Jag hejar på den asiatiska tjejen, går det bra för henne?

2009-01-28 @ 10:43:06
Postat av: naddiz

haha, jamen om man hittar på d själv står man ju inte å mäter hur mycke man häller i :D men din mormors köttbullar vill ja åxå ha receptet på!!!! kinesen åkte nästan ut, hon klarade sig precis :) ja tror ja hejar på nörden (hon som e läskigt smal) hon verkar lite cool :) hehe, vilken sprit då?



inse att d finns två stadium i hela linköping, d finns för tusan två stadium i täby centrum!!!!

2009-01-28 @ 12:49:27
Postat av: Makk

Men det finns inte ett enda Stadium i Kiruna, tror närmsta ligger 35 mil bort i Luleå... =(

2009-01-28 @ 16:51:59
Postat av: naddiz

åh, va hemskt!! stackars mikkis, du får komma hit å gå på stadium me mig! :)

2009-01-28 @ 16:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0