symtom

Idag fick jag lära mig ett nytt strokesymtom, kommer inte ihåg namnet för det, men det var nåt liknande perception.. såhär var det:
Vi skulle göra en neurologisk undersökning på en patient men det var svårt för han förstod inte instruktioner, så vi bestämde att jag skulle testa känseln i fötterna en gång till för det var så svårt att tolka svaret.. så jag gick bort och försökte igen (den här gången satt han iaf still med fötterna, alltid nåt..) han fick blunda och sedan säga var på fötterna jag drog med handen. När jag var klar var det lixom svårt för honom att fatta det, jag sa åt honom att han fick öppna ögonen och att jag skulle gå igen och så, men när jag gick så satt han ändå där och blundade och sa typ "ja nu är det där.. nu är det på höger..." osv, länge alltså, kanske en kvart eller så!
Hörde talas om en tant som haft något liknande tror jag, de hade hittat henne när hon stod och hyvlade ost, och hon hyvlade och hyvlade och hyvlade...

Nu sitter jag och väntar på att Johan ska komma hem, han har också vart i norrköping idag. Skulle vilja sova, men då blir jag bara seg, bättre att lägga sig tidigt. Har druckit en gigantisk kopp med cappuccino för att hålla mig uppe. Om vi ska följa våra nygjorda planer så ska vi ut och springa idag igen, känns inte jättelockande nu när vädret inte är lika fint längre och jag dessutom har himla ont sen föra gången. Måste försöka göra något seriöst, typ höra av mig till några klasskompisar om fallstudien vi måste göra, men har ingen energi alls!

Och en till sak. Grattis Mikkis till jobbet!!! Det coolaste sommarjobbet man kan få typ! Hoppas vi hittar något i narvik så vi kan komma och hälsa på! :)

Kommentarer
Postat av: Lajjni

Duktigt med springande! Här är det alldeles för mycket pollen för sånt :( Men spinning är kul! O galet jobbigt, du borde prova :)

2009-04-09 @ 10:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0