glad påsk i efterskott :)

Nu är helgen slut, men den har vart grymt skön med massa mat och slappande. Imorn är det dags för praktiken igen, jag som har vant mig vid att vara ledig nu..

I torsdags hände något som gjorde mig skitarg! Vi har ju en patient som är förlamad (kan röra lite på vänster arm och ben, och nicka och skaka på huvudet bara), har reumatism och inte kan prata.
En sköterska skulle hjälpa till att lägga honom i sängen, vi använde lyft och när hon skulle dra bort skynket på sin sida så tryckte hon honom upp under hans subluxerade axel (eftersom han är förlamad kan inte musklerna hålla fast hans axel), jag fick snabbt lägga armen bakom honom och hålla upp hans tyngd på en arm! Sen skulle hon plåstra om hans fingrar, och då var hon väldigt omild och kollade inte ens på honom, men det gjorde jag och han hade jätteont!! Sa till handledarna och de frågade om det var "namn" men ja visste inte för hon hade ingen namnbricka. Hemskt att det finns sånna människor, och att det är känt och inte görs något åt det! Fattar inte hur man kan göra så när man dessutom vet att personen får ont pga RA hela tiden och inte kan säga till!
Hoppas jag slipper vara med om sånna dummingar igen!


Kommentarer
Postat av: Lajsan

Åhh, det är såna där människor som gör att man är livrädd för o bli gammal o sjuk.. Stackarn, kan han kommunicera på nåt sätt alls? Hemskt o bara ligga där o kunna nicka eller skaka på huvudet, då måste ju nån gissa sig till att nåt är fel för att han ska kunna säga till! :(

2009-04-14 @ 10:02:49
Postat av: Chassi

Fy vad hemskt! Tur att det finns människor med empati... Synd bara att det finns såna utan :(

2009-04-15 @ 23:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0